A SIMPLE HELLO COULD LEAD TO A MILLION THINGS :) A simple hello could lead to a million things :) A SIMPLE HELLO COULD LEAD TO A MILLION THINGS :) A simple hello could lead to a million things :) A SIMPLE HELLO COULD LEAD TO A MILLION THINGS :) A simple hello could lead to a million things :) A SIMPLE HELLO COULD LEAD TO A MILLION THINGS :) A simple hello could lead to a million things :) A SIMPLE HELLO COULD LEAD TO A MILLION THINGS :) A simple hello could lead to a million things :) A SIMPLE HELLO COULD LEAD TO A MILLION THINGS :) A simple hello could lead to a million things :)

Song

Tuesday, December 31, 2013

Masa, dikau pergi tak kembali. Selamat tinggal 2013.


Assalamualaikum :)
Tepat pukul 12 tengahmalam ni, tamat lah sudah kembara kita di tahun 2013. Welc0me 2014, hope we can creat more beautiful rainbows in 2014 :) Semoga pada tahun baru yang bakal menjelma ni, kita lebih berdedikasi dalam meningkatkan kemajuan diri.

Tapi kann..
Adakah kita mempunyai azam yang sama sewaktu menjelangnya tahun baru Islam ? Awal Muharam merupakan hari penting kepada semua umat Islam dimana memperingati penghijrahan Nabi Muhammad S.A.W dari kota Mekah ke Madinah. Tapi sedih bila tiba awal muharam, sambutan nya agak hambar berbanding tahun baru. Bukan sambutan bunga api yang di harapkan. Tapi sambutan dari segi ingat memperingati sesama muslim.

Kalau kita perasaan, bila nak tiba tahun baru masihi je bukan main bnyak sms dan status2 di laman sosial yang gembira menyambut tahun baru masihi. Tapi bila tiba tahun baru Islam, awal muharam, semua seolah2 buat2 tak tahu. Buat2 tak ambil pusing dan mungkin ada yang tak tahu pun hari tersebut adalah tahun baru Islam. Amat kurang sms/pesan yang di terima dari rakan2 ketika tiba awal muharam, pesan yang mengajak kepada kebaikan, sama2 mendoakan, berpuasa dan sebagainya. Tapi syukur Alhamdulillah sebab masih ada yang saling mengingati awal muharam walaupun sedikit bilangan nya.

Hmm.. apa2 pun, bagi cik meow, tiap kali tahun baru masihi cik meow tak de rase apa2 sangat pun. Ntah lah, tak kesah sangat. Yang penting, kita memperbaiki diri bukan dari tahun ke tahun, tapi dari hari ke hari. Ingat lagi dulu, mase tu cik meow sekolah lagi. Cik meow tak ingat langsung yang malam tu malam tahun baru masihi. Tengah syok2 duk tengok movie dekat rumah, tiba2 dengar bunyi bunga api The Mines tengah2 malam (sbb umah cik meow dekat dengan The mines). Tengok2 jam pukul 12 tgahmalam. Tengok tarikh dekat PC, ouhhhh.. 1hb January rupanya. Hehe. Mase tu rumah sunyi je. Ibu ayah semua dah tidur.

Dalam pada tak kesah tu, cik meow penah jugak la keluar sambut tahun baru =.='' Itu lah pertama kali dalam hidup cik meow sambut tahun baru masihi ni dan tahun tu tahun 2013 ni lah. huuu. Tapi tak de perasaan nak sambut sangat pon, nak berjalan je lebihnya sbb cuti kan waktu tu, roomate cik meow yang ajak sambut dekat Bandaraya Melaka tengok bunga api n tahu2 Encik Meow dan family abg die pun ade sekali. hee.

Memang negara kita penduduk nya bukan didiami orang Islam sahaja. Sebab tu lah sambutan awal tahun masihi lebih meriah. Memang betul negara kita bukan nya orang Islam sahaja penduduk nya, tapi kalau kita lihat, mereka yang beragama Islam tu yang kadang2 lebih2 menyambut tahun baru masihi. huu..Apa kata lepas ni kita lebihkan tahun baru Islam pulak (pesan untuk diri sendiri jugak ni. huu.. ) Saling ingat mengingati dan berpuasa di bulan Muharam. Sama2 perbaiki mana yang silap (haihhh.. diri ini pun sama, masih banyak perkara yang perlu dibetulkan).

Apa2 pun...
2013 cik meow ditutup dengan something yang menyedihkan. huu.. Gaji cik meow kerja bulan 11 hari tu masih tak masuk2 lagi T_T Janji nya hujung bulan 12 ni. Apa yang company tu cube buat tak tahu lah.. nak tipu ke apa ke. 2hb ni kalau tak masuk jugak, terpaksa lah cik meow ambik tindakan. Huuu..

Jadi, dari tahun ke tahun, usia kita semakin meningkat. Masa yang dah kita lalui selama ni tak mungkin kembali. Masa yang kita dah bazirkan, masa yang kita dah sia-siakan, masa yang kita dah abaikan, semuanya tak mungkin kembali. So, masa yang kita masih ada sekarang ni, kita hargai dan gunalah ia sebaik mungkin ya :)

Cikmeow ^^

No comments:

Post a Comment